11 Aralık 2012 Salı

Mock Draft 2013: Nerlens Noel

NCAA'i bu sene hazır Digiturk almışken izleyeyim diyorum geceleri. NBA maçları da hafta da iki gün olduğu için NCAA cuk oturdu gecelerime. Şu ana kadar 10'a yakın maç izledim. Son derece iyi bir scout değilim. E zaten maçlarda pek savunma yok belli başlı oyuncular hariç. O yüzden pekte bok anlamadım aslında. Ama bir kaç tane oyuncu hakkında araştırmalar, maçları izlerken sadece o oyunculara konsantre oldum ve 2013 için ilk 5'i çıkarmaya karar verdim. Bunlar benim tercihlerimdir. "March Maddness" başlayınca ortalık daha fazla şenlenir tabi ki. Teker teker tanıtarak ilerleyeceğim. İlk olarak Nerlens Noel...

#1 Nerlens Noel PF/C: Aslında ilk sırayı %99 Cody Zeller alacaktır. Ama bu sene ki favori oyuncum Noel ve onu ilk sıraya koymak istedim. Çok iyi atletik ve mükemmel savunmacı. Yaklaşık 2 metre 10 santim boyu var kendisinin ve 102 kilo. 94 doğumlu bir oyuncu için gayet iyi beden ölçüleri var. Tabi NBA için biraz daha kalıp yapması lazım. 



Hücuma gelirsek pekte üst düzey olduğunu söyleyemem. Yeterli seviyede mi peki? Bence hayır. NCAA'de geride kalan 9 maçta 11.1 sayı ortalaması, 9 da ribaund ortalaması var. Onu normal pota altı oyuncularından ayıran özelliği top çalma oranının 2.7 olması. 3.6 da blok ortalaması var. Şu an sayı konusunda çok dengesiz görünüyor. Mesela bir maçta 19 sayı atabiliyorken diğer maçta şutlarının neredeyse tamamını kaçırıp 4 sayıda kalıyor. Belki de bu yüzden ona yeni "Marcus Camby" sıfatı yakıştırıldı. NBA'de 5 numara oynamak istiyorsa güçlenmeli. 4 numara oynamak istiyorsa da Mid-Range kasmalı. Muhtemelen 5 oynayacaktır ve bu yüzden fiziksel gelişimi çok önemli. Bunların yanında pek iyi bir sırtı dönük oyunu da yok şu anlık. Ama daha sezonun başındayız ve bunlar 18 yaşında ki bir oyuncu için geliştirilemeyecek şeyler değil. Umarım kendisi de düşündüğüm kadarıyla başarılı olur. (Gerçi ben seviyorsam kesin sakatlanır bu eleman. Bknz: Minnesota Timberwolves)

Son olarak videolarını da ekleyip bitireyim ilk tanıtımı. Sırada büyük ihtimal Cody Zeller...






2 yorum:

  1. Hakkaten şom ağzın varmış :) Buraya ekşi sözlükteki linkten geldim. Enes Kanter ve Semih Erden'i de sevdiğin oyuncular arasına alırsan seviniriz.. :)

    YanıtlaSil
  2. Hehe hoşgeldin kardeşim :) Enes belki olur da Semih'i sevdiğim topçular arasına almama imkan yok ya :)

    YanıtlaSil